توصیه هایی برای حفاظت و مراقبت از چشم‌ها
 
پیامهای سلامتی برای هم نوعان در سراسر دنیا
سایت تخصصی سلامت-چنانجه مایل به ازدواج دایم یاموقت هستید به وبسایتsegheh110.blogfa.comمراجعه نمایید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 10:50 ::  نويسنده : عبدولله

توصیه هایی برای حفاظت و مراقبت از چشم‌ها

توصیه هایی برای حفاظت و مراقبت از چشم‌هاایسنا: در شرایطی که دنیای ما بیش از پیش به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث از سوی پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی، اهمیت حفاظت و مراقبت از چشم‌ها است.

سایت تخصصی ماش‌ایبل در مقاله جدیدی چند توصیه مهم و کاربردی را برای محافظت بهتر از چشم‌ها و بهبود سلامت این عضو حیاتی و در عین حال حساس، ارائه کرده است.

در این مقاله تاکید شده است که برای تقویت بینایی باید همواره از مواد غذایی مناسب و حاوی ویتامین‌های مختلف به ویژه ویتامین آ استفاده کنید. این ویتامین در منابع گیاهی به صورت پیش ویتامین به شکل انواع کاروتن‌ها به ویژه بتاکاروتن و در منابع حیوانی به شکل «رتینول فعال» یافت می‌شود.

بهترین منابع حیوانی این ویتامین شامل جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر پرچرب، کره، روغن کبد ماهی و ماهی‌های کوچک کیلکا هستند. همچنین بهترین منابع گیاهی ویتامین آ شامل سبزی‌هایی با برگ سبز تیره مانند اسفناج، کاهو، سبزی‌های زرد مثل هویج و کدو حلوایی، میوه‌های زرد و نارنجی نظیر زردآلو، خرمالو، نارنگی و طالبی، موز، خربزه و انواع مرکبات هستند.

به گفته کارشناسان، علاوه بر توصیه‌های تغذیه‌ای خواب و استراحت کافی نیز در مراقبت از چشم‌ها بسیار موثر است.

چشم‌پزشکان همچنین تاکید می کنند چشم‌ها را از تماس زیاد با اشعه ماوراء بنفش با استفاده از عینک‌های استاندارد و مناسب محافظت کنید. در فضایی با نور کافی و مناسب کار کنید. نور کم یا خیره کننده باعث می‌شود که چشم با دشواری بیشتری کار کرده و در نتیجه فشار بیشتری به آن وارد شود. در این حالت چشم زودتر و بیشتر خسته می‌شود. نور خوب نوری است که دارای روشنایی کافی بوده، خیره کننده نباشد و بطور یکسان در فضا پخش شود.

همچنین هنگام مطالعه از یک منبع نور کافی استفاده کنید. افرادی که در رختخواب به حالت نیمه نشسته و یا خوابیده و در حالی که کتاب را مقابل چشم گرفته‌اند، مطالعه می‌کنند، می‌بایست نور لازم جهت مطالعه را طوری تنظیم نمایند که نور از بالای تخت و یا از چراغ کنار تخت که کمی عقب‌تر از آن قرار گرفته است به کتاب بتابد. هیچگاه نور نباید بطور مستقیم و از روبرو به چشم بتابد. همچنین پس از مطالعه مداوم مثلا حدود یک ساعت و نیم، مدتی چشمان خود را بسته و یا به دیوار سفید و اشیاء دور نگاه کنید و یا چشمان خود را برای مدت کوتاهی به فعالیت دیگری مشغول کنید تا خستگی آن رفع شود. این توصیه برای رانندگان اتومبیل نیز مفید است.

در ادامه این مقاله آمده است: از آنجایی که چشم‌ها به آسانی آلوده می‌شوند باید اطراف چشم و پلک‌ها را به دفعات شسته و با حوله نرم خشک کنید. همچنین اگر هر گونه جسم خارجی وارد چشم یا داخل پلک شد باید با گوشه یک دستمال تمیز و با احتیاط فراوان آن را بیرون آورید. در این حالت از مالیدن چشم خودداری کنید. علاوه بر این، چشم طبیعی و سالم احتیاج به درمان ندارد لذا از به کار بردن هر گونه دارو و یا محلول‌های شستشوی چشم بدون دستور پزشک خودداری کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها